Blir det en lyckad jul i alla fall?

Nu har jag inte skrivit  blogg på ett tag men jag har inte haft tid så det är sådant ni får leva med. Den här veckan har gått jätte snabbt, som alla andra veckor också har gjort egentligen... Men men nu är det fredag, sista skoldagen innan det blir helg. Hur skönt som helst fast kanske inte just att man måste plugga under helgen, både psykologi, specialidrott och kultur- och idéhistoria. Psykologin ska dock bli rolig att skriva så den är inte direkt betungande.

Igår åkte jag till Gnarp och var där tills idag, det var jätte mysigt att vara där och träffa familjen. Jag åkte först till pappa och åt middag med han och mina syskon, pratade lite grand sedan bar det av till mamma där de har fått iordning ganska mycket och det ser väldigt bra ut. Jag tycker lägenheten är jätte mysig. Vi satt och pratade hela kvällen och hade det jätte mysigt. De är verkligen urgulliga föräldrarna mina, först tänkte pappa laga hans kycklinggryta igår men de hade ingen grillad kyckling så det blev kyckling med currysås men det gick lika bra det, det är tanken som räknas. Sedan kokade mamma gröt, tog fram alla sorters pålägg, bröd och juice åt mig imorse. Det var verkligen jätte mysigt att sitta där med mamma imorse och prata och äta godfrukost. Det är liksom småskester som betyder väldigt mycket och jag tror faktiskt det kan bli en bra jul trots allt som har hänt men tanke på hur det var när jag var där nu. Visst är det skärt, det är inte bra mellan dem två men jag tror detta är den rätta lösningen och nu är det bara hoppas på att pappa tar tag i allt och får ordning på sitt liv. Det behöver både vi och han. Jag  håller tummarna på att det blir en bra jul speciellt när den högtiden alltid har varit speciell för oss alla och den har alltid varit så bra. Jag tror heller inte jag hoppas förgäves utan jag tror verkligen det kan bli en lyckad jul trots allt som har hänt. Jag pratade även ganska mycket med syskonen om det har hänt och hur det är mellan dem och det kändes väldigt skönt att göra det. Jag har även bestämt att jag ska försöka åka dit lite oftare då det känns skönt att träffa dem speciellt när det är som det är.

Jag tänker avsluta mitt inlägg så här, med hopp om en bra jul, en bra familj och en lyckad framtid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0