Gjorde jag rätt val?

Tyvärr blev det en förlust idag. Vi förlorade med 8-2 mot Njutånger, det vill säga, en mycket dålig match. Maija var där och tittade, Martin med för den delen, men började i alla fall fundera på valet jag gjorde. Jag har funderat på det mycket fram och tillbaka men inte riktigt lagt någon energi på det. Nu när Maija var där och sa till Martin om hur jag spelade förut och sådana saker så började jag tänka tillbaka ännu mer.

Jag var väldigt bra på innebandy förut och jag vågar verkligen säga att jag var riktigt duktig förut. Jag bytte dock lag när det blev mycket strul. Jag tränade med division ett ibland och när jag inte tränade med dem tränade jag med ett lag utan riktig tränare och tre stycken närvarande. Genom att jag bytte lag fick jag ännu mer kontakt med de jag redan kände, jag lärde känna otroliga människor och det är riktigt roligt att spela.

Tekniken jag hade då, hur bra jag var på innebandy har dock försämrats, och det väldigt mycket. På det viset känns det väldigt tråkigt, att ha spelat i så många år och veta att man har varit så mycket bättre men har försämrats så rejält. Det känns på något vis bortkastat och man kan inte tro att jag har spelat så länge som har jag gjort om man ser man spela idag. Hade man sett mig då hade man förstått men inte nu.

Jag ångrar att jag har blivit sämre, jag ångrar att jag inte satsade men jag ångrar inte att jag fick den kontakt jag fick med alla i Alnö IBK och hur roligt vi har det nu. Gjorde jag rätt? Gjorde jag fel? Borde jag ångra mig om jag valde rätt? Eller finns det både för och nackdelar med det hela? Jag tror på att det är en mening med allt, men undrar fortfarande om jag gjorde rätt val?

Kommentarer
Postat av: lovisa

jag tycker att det är viktigast att man har kul, då spelar det ingen roll hur bra man är bara man har kul. Fast det kanske blir tråkigare om man har blivit sämre, jag vet inte jag

2010-02-07 @ 22:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0